Followers

Sunday, March 11, 2012

Dakwah

Assalamualaikum

Berdakwah bukan untuk menjadi hero
Tapi
Berdakwah adalah tuntutan agama




dalam islam, berdakwah adalah tuntutan agama
apabila anda adalah islam,
maka berdakwah..tak kira siapa pun kamu

Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang munkar; mereka adalah orang-orang yang beruntung. (QS. Ali Imran:104)


ada orang berkata-kata yang aku ni pandai cakap, tapi sendiri pun buat
kiranya aku ni hipokrit la yea??
terima kasih :)

manusia
dosa

memang xboleh di pisahkan
kalau xbuat dosa bukan manusia la namanya

tapi tak bermakna yang aku buat dosa, jadi aku tak boleh bg nasihat
kalau macam tu la golongan ini berfikir, memang hancur dunia ni
sebab memang manusia sentiasa melakukan salah

so kalau macam tu, semua orang tak boleh la nk bagi nasihat pada sesiapa pun
kau buat hal kau..aku buat hal aku
macam tu?

tak pernah ada istilah salah pun untuk tegur menegur, ingat mengigatkan, betul membetulkan..
kalau golongan seperti kamu yang tidak mahu terima nasihat dari orang macam aku ni, ok fine
aku xpernah kisah pun..sbb bagi aku, tak salah pun aku bagi nasihat..dalam bagi nasihat, aku berpesan jugak untuk diri aku

mungkin kamu jugak lupa perkataan TAUBAT
mungkin laaa

@

mungkin kamu lupa yang

jika seseorang itu pernah melakukan kesalahan
kamu akan memberi dia peluang atau ungkit segalanya sampai ke 7 keturunan?
xlayakkah dia berubah & bertaubat?
atau kita sebagai manusia diberi kuasa untuk menghakimi?



by the way, thanks atas kesudian kamu membaca blog saya :)

mama berpesan
biar la orang buat jahat pada kita,
jangan kita balas balik apa yg orang buat pada kita


Allah sentiasa ada bersama dengan umatNya


pintu taubat sentiasa terbuka bagi mereka yang ingin bertaubat selagi nyawa di badan..jangan terlalu ikutkan hawa nafsu..

Islam itu agama yang sempurna.Islam agama yang benar



^_^ v